...

Handelsbetingelser

Opdateret 23.11.2024

Følgende forretningsbetingelser er gældende for alle aftaler mellem webcenter(også kaldet firmaet) og kunden, derfor anbefales De som kunde at læse betingelserne igennem. Ved skriftlig accept er køb af en service mulig. Forretningsbetingelser kan udelukkende fraviges ved skriftlig accept fra begge parter.

1. Generelt

Webcenter er vi din pålidelige partner i at realisere dine IT-mål. Der leveres forskellige services indenfor følgende kategorier: Løsninger til butik/restaurant, hjemmesider/webshops, grafisk design, video marketing, hjemmeside værktøjer, IT-sikkerhed og Backup, IT-infrastruktur og serverhosting, Mail og office, Mobil apps, IT-freelancer samt online marketing rettet mod sociale medier og google.

1.1 Nærværende forretningsbetingelser har til formål at beskrive betingelserne for samhandlen mellem kunden og Webcenter.

1.2 Forretningsbetingelserne gælder for alle typer aftaler mellem Parterne, såfremt kunden har accepteret Forretningsbetingelserne.

1.3 Såfremt der er uoverensstemmelse mellem Forretningsbetingelserne og en Hostingaftale eller databehandleraftale imellem Parterne, så vil Hostingaftalen og databehandleraftalen have forrang.

1.4 Salg af Webcenters ydelser, services og produkter er primært rettet mod erhvervsdrivende. Såfremt en privatperson indgår en aftale med Webcenter, er der i det følgende givet oplysninger om de forbrugervilkår, der er gældende for den pågældende aftale.

1.5 Webcenter forbeholder sig retten til løbende at foretage ændringer i Forretningsbetingelserne uden forudgående varsel, dog under den forudsætning, at de opdaterede og gældende Forretningsbetingelser altid er tilgængelige på Webcenters hjemmeside. Hvis en ændring anses for at være væsentlig, vil forbrugere blive orienteret om ændringen med 30 dages varsel.

Betegnelser

1.6.1 ”Forretningsbetingelser” er defineret som nærværende forretningsbetingelser.

1.6.2 ”Webcenter” er en forkortelse for Webcenter, CVR-nummer 41664061.

1.6.3 ”Løsning” definerer de ydelser, services og produkter, som Webcenter leverer til kunden.

1.6.4 ”Parterne” benyttes som fællesbetegnelse for kunden og Webcenter.

1.6.5 ”Hostingaftale” anvendes, når der refereres til en serveraftale mellem Parterne.

1.6.6 ”Abonnementsaftale” anvendes for køb foretaget igennem Webcenters hjemmeside, hvortil der ikke er udformet en separat underskrevet Hostingaftale.

1.6.7 ”Trafik” betegner internetbaseret trafik til og fra kundens Løsning, som leveres via Webcenters leverandørs infrastruktur og internetforbindelse.

1.6.8 ”Overtagelsesdag” definerer den dag, hvor Webcenter sætter kundens Løsning i drift.

1.6.9 ”Firma(et)” refererer til Webcenter, cvr: 41664061

 

2. Betalingsbetingelser og leveringstid

2.1 Generelt

2.1.1 Vederlaget for kundens Løsning betales netto inden 8 dage, medmindre andet er specificeret.

2.1.2 Såfremt kunden opgraderer et produkt, skal kunden betale prisdifferencen for det oprindelige produkt og det opgraderede produkt i resten af den oprindelige bindingsperiode. Først fra den næste faktureringsperiode vil det opgraderede produkt blive faktureret selvstændigt. Opgraderingen sker som udgangspunkt fra dag til dag, medmindre opgraderingen indebærer en manuel proces fra Webcenters side.

2.1.3 Såfremt kunden nedgraderer et produkt, skal kunden fortsat betale prisen for det oprindelige produkt i resten af den oprindelige bindingsperiode. Først fra den næste faktureringsperiode vil det nedgraderede produkt blive faktureret selvstændigt. Nedgraderingen skal foretages senest 30 dage inden næste faktureringsperiode påbegyndes. Nedgraderingen sker som udgangspunkt fra dag til dag, medmindre nedgraderingen indebærer en manuel proces fra Webcenters side.

2.2 Rykkerskrivelser

2.2.1 Såfremt kunden overskrider Webcenters betalingsfrist, er Webcenter berettiget til at sende 1. rykker 10 dage efter betalingsfristen og 2. rykker 20 dage efter betalingsfristen. Hvis betalingen stadig ikke er Webcenter i hænde efter 30 dage fra betalingsfristen, er Webcenter berettiget til at suspendere kundens produkter, samtidig med at kravet videresendes til inkassoinddrivelse. Ved alle betalingsforsinkelser er Webcenter berettiget til at opkræve gebyr ved udsendelse af faktura og rykkerskrivelser. Kunden får ikke refusion for perioder med suspendering, hvis disse skyldes kundens manglende betaling.
2.2.2 Manglende rettidig betaling af fakturaen vil blive anset som en misligholdelse af aftalen, hvorefter firmaet har ret til at stoppe arbejdet med opgaven, sætte eventuelle services på pause samt afregne udestående beløb.

2.3 Forbrug

2.3.1 Såfremt en Løsning har en tilknyttet trafikpakke, skal trafikforbrug ske i overensstemmelse med denne. Et evt. væsentligt overforbrug af trafik vil blive efterfaktureret til Webcenters gældende priser.

2.4 Reklamation
2.4.1 Da løsninger er specielt fremstillet til den enkelte kunde, kan der ikke ydes nogen reklamation.

2.5 Abonnementer
2.5.1 Kunden kan tilknytte løsninger på abonnementsbasis. Det fremgår på den enkelte service side, hvilke abonnements muligheder kunden har til den enkelte service samt bindingsperiode. Læs abonnementsbetingelser her.

2.6 Betalingsmetoder og betalingstidspunkt
2.6.1 Vi tilbyder følgende betalingsmetoder:

  • Kortbetaling via Stripe (Mastercard, Maestro og Visa)

  • Bankoverførsel

  • Ved abonnementsbetalinger anvendes kortbetaling via Quickpay (Mastercard, Maestro og Visa), jf. punkt 18 i handelsbetingelserne.

Ved kortbetaling trækkes beløbet fra din konto med det samme i forbindelse med gennemførelse af købet. Ved bankoverførsel fremsendes betalingsoplysninger efter bestilling, og ordren behandles, når betalingen er registreret hos os. Læs betingelser for abonnementsbetaling her.

2.7 Leveringstid
2.7.1 Ved køb af digitale services aftales leveringstid individuelt og afhænger af den konkrete bestilling og de aftalte specifikationer. Kunden vil i forbindelse med bestillingen blive informeret om den forventede leveringstid.

Ved køb af vores online takeaway-system medfølger en fysisk printer. Printeren fremsendes først, når systemet er sat korrekt op, og leveringstiden er estimeret til maksimalt 3 uger fra bestilling. Kunden vil som udgangspunkt modtage printeren inden for dette tidsinterval, medmindre der opstår uforudsete forsinkelser, som vi naturligvis vil informere om hurtigst muligt.

Hvis kunden efterfølgende ønsker at bestille tilbehør til printeren – herunder printerpapir, batteri eller oplader – er leveringstiden for disse produkter maksimalt 7 hverdage, medmindre andet er aftalt.

3. Priser og gebyrer

3.1 Alle Webcenters priser er oplyst i danske kroner og ekskl. moms.

3.2 Webcenter tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra underleverandører.

3.3 Webcenter kan regulere alle priser og gebyrer med minimum en måneds varsel. Kunden er forpligtet til at betale den regulerede pris, men kan dog vælge at opsige aftalen skriftligt i henhold til de gældende opsigelsesvarsler. En varslet prisændring vil træde i kraft fra den næstkommende abonnementsperiode.

3.4 Såfremt forhold uden for Webcenters kontrol indtræffer, herunder lovmæssige eller retslige forhold, samt prisstigninger fra Webcenters underleverandører, er Webcenter berettiget til at foretage prisforhøjelser uden varsel. Ved stigende energiudgifter forbeholder Webcenter sig ret til at pålægge en tilsvarende energiafgift til dækning af de øgede energiudgifter. En sådan afgift skal varsles med minimum en måneds varsel over for Kunden.

4. Oprettelse

4.1 Oprettelsesprocessen

4.1.1 Webcenter påbegynder oprettelsen af Løsningen umiddelbart efter at have modtaget kundens bestilling. Kundens almindelige fortrydelsesret stopper i forbindelse hermed.

4.1.2 Betaling for fejlbestilte Løsninger vil ikke blive tilbagebetalt.

4.1.3 Refunderingspolitik
Alle køb af digitale services er endelige og kan ikke refunderes. Dette gælder uanset omfanget af den leverede service, da der er tale om digitale ydelser, som anses for leveret ved igangsættelse eller fuldførelse af opgaven.

For fysiske produkter – herunder eksempelvis printere og tilbehør – tilbyder vi 14 dages returret fra kundens modtagelse, forudsat at produktet returneres i samme stand og mængde som ved levering. Kunden er ansvarlig for eventuelle omkostninger i forbindelse med returneringen, medmindre andet er aftalt. Når det returnerede produkt er modtaget og godkendt, vil refunderingen blive behandlet inden for 14 dage.

Medmindre andet er aftalt, skal returnering ske til følgende adresse:

Webcenter
Bjerggade 4H
6200 Aabenraa

Ved returnering er det vigtigt at vedlægge ordrenummer og kontaktoplysninger, så behandlingen kan ske hurtigst muligt.

4.2 Privatpersoner

4.2.1 Webcenters produkter leveres specialtilpasset til kunden. Kunden accepterer, at Webcenter påbegynder oprettelsesprocessen straks efter samtykke er modtaget. Den almindelige fortrydelsesret i Forbrugeraftalelovens §18, stk. 1 stopper ved registrering af ydelsen i medfør af samme lovs §18, stk. 2, nr. 3.

4.3 Aftaleforhold

4.3.1 Kunden vil få tilsendt en bindende ordrebekræftelse, når Webcenter har accepteret bestillingen.

4.3.2 For at etablere en aftale hos Webcenter, forudsættes det, at kunden er myndig, besidder en gyldig accept fra en myndig værge eller er et registreret selskab. Såfremt dette ikke er tilfældet, kan en aftale ikke etableres.

4.4 Domæner

4.4.1 Ved domænebestilling erklærer kunden, at dennes brug af domænenavnet ikke krænker tredjemands immaterielle rettigheder. Webcenter kan ikke gøres ansvarlig for tredjemands tab ved kundens uretmæssige brug af domænet.

4.4.2 Hvis ikke andet er angivet i bestillingen, bliver domænet ved registrering peget mod Webcenters egne navneservere.

4.4.3 Webcenter stiller sin domænetester til rådighed for kundens undersøgelse af, om et domænenavn er ledigt. Webcenter kan ikke garantere, at det er muligt at registrere ethvert domænenavn, der kan findes via domænetesteren.

4.4.4 Webcenter er uden ansvar, såfremt en domænebestilling fejler.

4.4.5 Enhver anmodning om registrering af et gTLD eller ccTLD forudsætter, at kunden har gjort sig bekendt med og til enhver tid kan overholde de, af domæneadministratoren fastlagte, retningslinjer, betingelser og politikker gældende for registrering og opretholdelse af brugsretten til det pågældende domæne.

4.4.6 For andre domænenavne end .dk-domænenavne (eksempelvis .com, .net, .org, .as, .nu osv.), henvises til det enkelte top-level-domænes gældende regler.

5. Kundens ansvar

5.1 Generelt

5.1.1 Kunden er forpligtet til at overholde god skik og orden ved anvendelsen af Webcenters netværk og servere. God skik og orden betyder bredt fortolket, at kunden ikke må benytte Webcenters ydelser til at bryde dansk lovgivning eller på nogen måde genere andre virksomheder eller privatpersoner. Hvis kunden er usikker på, om en handling på Løsningen er tilladt, er det kundens ansvar at kontakte Webcenter og efterspørge anvisning herom.

5.2 Stamdata og tilladelser

5.2.1 Kunden er forpligtet til selv at holde sine stamdata opdateret over for Webcenter, så adresseoplysninger, kontaktoplysninger og faktureringsoplysninger til enhver tid er gyldige.

5.2.2 Kunden er indforstået med at skulle overholde alle gældende love og regler i forbindelse med kundens forretning. Kunden er ligeledes indforstået med, at Webcenter ikke udøver nogen kontrol af indholdet af den information, som kunden udsender fra Løsningen, og at det udelukkende er kundens ansvar at sikre, at det data, som kunden sender og modtager, overholder alle gældende love og regler.

5.2.3 Kunden er forpligtet til at tilvejebringe alle nødvendige og behørige tilladelser og godkendelser fra enhver relevant tredjepart og offentlig myndighed, som er gældende for installation, brug og ejerskab af Løsningen, der stilles til rådighed af Webcenter.

6. Særlige vilkår for visse produkter og tjenesteydelser

6.1 Webhoteller

6.1.1 Hensigten med Webcenters Løsninger er ikke at fungere som en ekstern harddisk til lagring af data som zip, mp3, avi, iso og lignende. Det er således ikke tilladt at have større filarkiver liggende til fri download eller visning/streaming uden forudgående aftale med Webcenter.

6.1.2 Webcenter tilbyder som hovedregel fri trafik for alle webhoteller. Dog kan en grov udnyttelse af dette medføre eksklusion fra Webcenters servere eller begrænsning af båndbredde. Grov udnyttelse kan f.eks. være overtrædelse af regler om websidens indhold eller et uforholdsmæssigt stort trafikforbrug.

6.2 Betalingsgateway, indløser og ansvarsfraskrivelse

6.2.1 Kunden kan til webshops anvende en betalingsgateway og indløser, der fungerer med WooCommerce. Denne betalingsgateway er tredjepartsbaseret, og Webcenter påtager sig intet ansvar for transaktioner, betalingsbehandling eller eventuelle fejl relateret til betalingsprocessen.

6.2.2 Ansvarsfraskrivelse

6.2.2.1 Webcenter fraskriver sig alt ansvar i relation til betalingstransaktioner, herunder, men ikke begrænset til, tekniske problemer, systemfejl, tab af betalinger eller forsinkelser i betalingsbehandlingen. Kunden accepterer, at betalinger behandles af en ekstern betalingsudbyder, og at Webcenter ikke har kontrol over denne proces.

6.2.2.2 Webcenter påtager sig intet ansvar for eventuelle fejl, uautoriserede transaktioner eller andre problemer, der måtte opstå i forbindelse med brugen af betalingsgatewayen. Kunden skal kontakte den relevante betalingsudbyder for at løse eventuelle problemer relateret til betalingen.

6.2.2.3 Webcenter er ikke ansvarlig for eventuelle tilbageførte betalinger, gebyrer eller uoverensstemmelser, der måtte opstå i forbindelse med betalingsbehandling via betalingsgatewayen. Kunden er ansvarlig for at sikre, at alle betalingsoplysninger er korrekte og opdaterede ved brug af betalingsgatewayen.

6.2.2.4 Kunden er ansvarlig for, at betalingsoverførsler sker i henhold til regler fastsat i lovgivningen for betalingskort og forbrugerbeskyttelse.

6.2.2.5 For at kunne benytte en betalingsgateway er kunden forpligtet til at tegne en indløsningsaftale. Kunden er ligeledes forpligtet til at gøre sig bekendt med regler, gebyrer og andet, som er foreskrevet af den pågældende indløser. Webcenter har intet ansvar i forhold til ansøgningen om indløsningsaftalen eller krav stillet af indløseren i forbindelse med denne.

6.2.3 Force Majeure

6.2.3.1 Webcenter er ikke ansvarlig for manglende betaling eller fejl i betalingsbehandlingen som følge af force majeure-situationer, herunder, men ikke begrænset til, tekniske fejl, systemnedbrud, netværksproblemer eller eksterne hændelser, der ligger uden for Webcenters kontrol.

6.3 Software

6.3.1 Kunden må ikke fjerne, ændre eller tilsløre immaterielle beskrivelser, der er vist på softwareprodukter eller vises under benyttelsen af softwareprodukterne.

6.3.2 Kunden må som udgangspunkt ikke “decompile”, “reverse engineere” eller demontere softwaren, medmindre en sådan aktivitet udtrykkeligt er aftalt med Webcenter.

6.3.3 Såfremt en underleverandør forhøjer deres licenspriser, forbeholder Webcenter sig retten til at forhøje priserne tilsvarende over for kunden. Såfremt licensreglerne for software ændres, og dette påvirker kundens licenser, er Webcenter berettiget til at implementere disse ændringer uden varsel på Løsningen. En sådan ændring skal kunden informeres om umiddelbart herefter.

6.3.4 Ved ophør af aftalen er kunden forpligtet til at afinstallere alt licenspligtigt software, der er blevet leveret af Webcenter.

6.4 Domæner

6.4.1 Generelle betingelser

6.4.1.1 Webcenter tilbyder registrering af domæner indeholdende specielle tegn (IDN), som f.eks. æ, ø og å. Webcenter kan ikke garantere for fuld funktionalitet på domæner indeholdende specielle tegn.

6.4.1.2 Webcenter kan ikke holdes ansvarlig for manglende gennemførelse af en domæneflytning, når dette skyldes manglende oplysninger eller dokumentation fra kunden. Hvis en domæneflytning (flytning af domæne fra anden udbyder til Webcenter) ikke kan gennemføres på grund af manglende oplysninger eller dokumentation fra kunden, eller hvis kunden ønsker en annullering af en allerede igangsat domæneflytning, skal kunden henvende sig til Webcenter, såfremt kunden ønsker gebyret for flytningen tilbagebetalt.

6.4.1.3 For alle domænenavne (eksempelvis .com, .net, .org, .as, .nu osv.) faktureres årsafgiften af Webcenter. Domænerne fornyes automatisk for 1 år eller 2 år ad gangen, og kunden vil blive adviseret via e-mail, inden fornyelse sker. For visse typer af domæner er det muligt for kunden at forny domænet i op til 10 år ad gangen. Manglende betaling af årsafgift betragtes ikke som en opsigelse af domænet.

6.4.1.4 Ved fejlbestilte domæner tilbagebetales hverken registreringsgebyr eller årsafgift.

6.4.1.5 For domæner, som udbydes af Ascio, er det udtrykkeligt aftalt, at kunden giver tilladelse til, at Webcenter skal fungere som administrator for kundens domæner med det formål at administrere forholdene omkring domænet og indhente alle nødvendige godkendelser samt gennemføre de handlinger, som er påkrævet ifølge politikker fastsat af ICANN, domæneregistratorer eller tredjeparter, herunder men ikke begrænset til gældende transfer-politikker.

6.4.1.6 Tvister om .dk domæner skal afgøres ved Domæneklagenævnet.

6.4.1.7 Tvister om andre top-level domæner skal afgøres via ICANN’s UDRP Administrative Procedure.

6.4.2 Særlige betingelser for .dk-domæner med forhandlerhåndtering

6.4.2.1 Såfremt Webcenter håndterer kundens .dk-domænenavn via forhandlerhåndtering, er kunden indforstået med, at Webcenter har ret til at foretage betalinger til Punktum dk, skifte navneservere, ændre kontaktoplysninger og opsige domænenavnet på kundens vegne. Kunden kan til enhver tid ændre dette via Punktum dks selvbetjening. Ved overlevering af auth id pr mail til Webcenter accepterer kunden at Webcenter administrerer domænet via forhandlerhåndtering.

6.4.2.2 En overdragelse af et .dk-domænenavn til en ny registrant kan udelukkende gennemføres, såfremt den nye registrant godkender overdragelsen af domænenavnet, accepterer Punktum dks vilkår for brugsretten til et domæne og derudover betaler et overdragelsesgebyr pr. domænenavn, inden den angivne overdragelsestidsfrist.

6.4.2.3 Det påhviler altid kunden og den nye registrant at opfylde betingelserne i pkt. 6.4.2.2 for at en overdragelse kan gennemføres.

6.4.3 Særlige betingelser for .dk-domæner uden forhandlerhåndtering

6.4.3.1 Registrering af et .dk-domænenavn uden forhandlerhåndtering indebærer betaling af et årligt gebyr, der fastsættes af Punktum dk. Manglende rettidig betaling af dette årsgebyr kan medføre, at registreringen suspenderes eller slettes af Punktum dk.

6.4.3.2 Det vil i alle tilfælde være kundens eget ansvar at sikre rettidig fornyelse af sine .dk-domæner gennem Punktum dk.

6.5 Mailplatforme

6.5.1 Det er ikke tilladt at benytte en mailplatform til distribuering af nyhedsbreve, som SMTP-server for websites eller til afsendelse af andre former for automatisk genererede e-mails. En overtrædelse heraf kan resultere i lukning eller suspendering af kundens mailkonto.

6.6 Microsoft 365

6.6.1 Ved køb af Microsoft 365 og ved fornyelse af Microsoft 365 licenser accepterer kunden følgende betingelser fra Microsoft: Microsoft Kundeaftale.

6.6.2 Kunden kan indgå aftale om Microsoft 365 licenser med følgende bindingsperioder:

  • 12 måneders binding med årlig fakturering

6.6.3 Der sker automatisk fornyelse af en Microsoft 365 licens, således at den fornyede licensperiode har samme bindingsperiode som den forrige. Ønsker kunden ikke, at licensen fornyes, skal abonnementet opsiges senest 30 dage inden licensperioden udløber.

6.6.4 Webcenter forbeholder sig altid retten til at gennemføre prisstigninger uden varsel og med øjeblikkelig virkning, såfremt Microsoft regulerer prisen for deres produkter og ydelser.

6.6.5 Webcenter har ret til med en måneds varsel at gennemføre prisstigninger uafhængigt af Microsofts gældende priser eller eventuelle reguleringer i henhold til disse betingelsers pkt. 3.3.

6.6.6 Kunden kan ikke fortryde et køb af en Microsoft 365 licens.

6.7 Virtuelle Windows Servere

6.7.1 Kunden må kun installere software med en gyldig og aktiv licens tilknyttet.

6.7.2 Såfremt en kunde ønsker at installere Microsoft-software, skal den pågældende software købes gennem Webcenters salgsafdeling.

6.7.3 Kunden må ikke benytte MSDN-licenser, Action Packs, internal use eller lignende licenser, medmindre dette er skriftligt bekræftet af Microsoft i samråd med Webcenter.

6.7.4 Kunden må udelukkende installere følgende Office-produkter på infrastrukturen/VM’en:

OFFICE 365 E3

OFFICE 365 PROFESSIONAL

OFFICE 365 PROPLUS

OFFICE STANDARD SPLA

OFFICE 365 PROPLUS SPLA

6.7.5 Alle brugerkonti, som oprettes, skal indeholde brugernes fulde navne. Det er derfor et krav, at en brugerkonto, som f.eks. er navngivet “kontor1”, skal omdøbes til brugerens fulde navn.

6.7.6 Medmindre andet er skriftligt aftalt med Webcenter, vil der til den virtuelle server medfølge 2 Remote Desktop-licenser, hvoraf den ene er tilknyttet til Administrator-kontoen. Såfremt kunden ønsker, at flere brugere skal have adgang til Remote Desktop, er det påkrævet, at kunden tilkøber ekstra licenser gennem Webcenters salgsafdeling.

6.7.7 SQL Express 2008R2 og nyere versioner heraf er de eneste SQL Server-versioner, kunden må installere på serveren uden beregning. Såfremt kunden ønsker at installere andre SQL Server-versioner, skal kunden kontakte Webcenter.

6.7.8 I tilfælde af, at der fra Microsofts side gennemføres et audit, kræver Webcenter administrativ adgang til kundens system. En sådan adgang skal kunne tildeles inden for 24 timer. Kunden skal kun tillade Webcenter denne administrative adgang, såfremt Webcenter kan fremvise dokumentation på indkaldelse til Microsoft Audit.

6.7.9 Såfremt et brud på ovenstående regler eller Microsofts licensregler resulterer i, at kunden ifalder et erstatningsansvar, vil kunden blive faktureret efter Microsofts gældende licensbetingelser. Såfremt kunden ikke overholder ovenstående regler eller Microsofts licensregler, og Webcenter som følge heraf pålægges at betale et underlicensing fee til Microsoft, vil det pågældende beløb blive viderefaktureret til kunden. Ligeledes vil tid forbrugt i forbindelse med Microsofts audit også blive viderefaktureret til kunden.

6.8 Backup-produkter

6.8.1 Webcenter tillader backup af enhver form for information, der ikke er i strid med den danske lovgivning eller materiale, som vil kunne føre til suspendering i henhold til pkt. 7.

6.8.2 Ved backup, som er oprettet med separat defineret unik krypteringsnøgle, er kunden selv ansvarlig for, at denne krypteringsnøgle opbevares forsvarligt. Går krypteringsnøglen tabt, vil hverken kunden eller Webcenter have mulighed for at reetablere kundens data.

6.8.3 Webcenter foretager backup af de mellem Parterne aftalte data. Som udgangspunkt er backup ikke en del af kundens Løsning, medmindre dette fremgår specifikt af aftalen.

6.9 Office 365 backup

6.9.1 Backupløsningen for Microsoft 365 er afhængig af Microsofts systemer. Webcenter er derfor uden ansvar, hvis en fejlslagen backup skyldes fejl eller nedbrud i Microsofts systemer.

6.10 Søgeoptimering(SEO)

6.10.1 Formålet med søgeoptimering fra Webcenter er at lave velfungerende og lovlig søgeoptimering for derigennem at have mulighed for at blive fundet på søgemaskinerne.

6.10.2 Webcenter er ikke ansvarlig for kunders placeringer i diverse søgemaskiner ved brug af Webcenters søgeoptimering. Søgemaskinerne har forskellige regler og algoritmer, hvormed de finder de mest relevante sider efter en søgning. Disse regler ændres fra tid til anden, og det kan have omfattende konsekvenser for placeringer i søgemaskinerne. Webcenter bestræber sig på at holde sig opdateret i forhold til søgemaskineoptimering i takt med disse ændringer. Der gives ingen garanti ved brug af søgemaskineoptimering/online marketing fra Webcenter.

6.10.3 Det er kundens eget ansvar, at lovligheden af det lagrede materiale på søgeoptimeringssiderne m.m. følger den danske lovgivning samt overholder skrevne regler omkring internettet.

6.10.4 Det er kundens eget ansvar, at brugen og indholdet af søgeoptimeringsprodukter fra Webcenter overholder søgemaskinernes skrevne regler. Webcenter er ikke ansvarlig for eventuel “blacklisting” af en kundes hjemmeside eller søgeoptimeringssider.

6.11 Design og programmering

6.11.1 Alle webdesign- og programmeringsopgaver udføres i overensstemmelse med god programmeringsskik. Webcenter kan dog aldrig drages til ansvar for kundens eventuelle direkte eller indirekte tab som følge af det leverede. Samtlige leverede opgaver er med tidsubegrænset brugsret, men må dog ikke uden Webcenters accept kopieres til hverken tredjepart eller til eget brug.

6.12 Hjemmesider og webshops

6.12.1 Webcenter leverer hjemmesider/webshops baseret på WordPress CMS og WooCommerce samt opsætter og tilretter både tema og plugins, så kunden får en færdig løsning, der kan tages i brug med det samme.

6.12.1.1 Webcenter yder kunden vejledning i beslutningsprocessen, der omhandler det visuelle aspekt af produktet, så designet passer til kundens eksisterende grafiske design. Efter aftale med kunden kan designet også udvikles i overensstemmelse med kundens ønsker jf. pkt. 6.12.3.1

6.12.1.2 Firmaet udvikler ikke design fra bunden, men tilpasser det enkelte temas funktionalitet baseret på den pågældende hjemmesides layout. Mulighederne for at designe hjemmesiden afhænger af temaets funktionalitet. Ønsker kunden funktionalitet eller tilpasninger, som kræver specialkoder, falder dette uden for tilbuddet.

6.12.1.3 Kundens ønske om det visuelle layout specificeres i fase 2 ved opstart, og den følgende aftalte grafiske designlinje kan derefter ikke afviges. Hvis kunden har konkrete forbedringsønsker til designet, skal disse angives, når kunden har produktet til revision jf. pkt. 6.12.3.1

6.12.1.4 En samlet løsning fra Webcenter indeholder de funktionaliteter og muligheder, som WooCommerce, WordPress CMS samt det enkelte tema tilbyder. Ønsker kunden funktionalitet, som ikke er inkluderet i gældende standarder, betragtes det som en arbejdsopgave uden for standardaftalen. Dette vil dog blive tydeliggjort for kunden inden projektets start og i tilbuddet.

6.12.1.5 Såfremt kunden ønsker funktionalitet tilføjet, der anses for at være uden for standardaftalen, vil firmaet undersøge, om funktionaliteten kan implementeres. En sådan ekstra opgave vil blive faktureret direkte til kunden.

6.12.1.6 Benyttes tredjepartssystemer, fx plugins udviklet af en tredjepart, for at kunne levere det ønskede produkt, kan der ikke gives garanti for, at disse plugins er kompatible med det resterende system eller, at de lever 100% op til kundens ønsker. Beskrivelse af plugin fremsendes, så kunden kan vurdere, om det pågældende plugin lever op til kravene. Firmaet påtager sig ikke ansvar for eksterne plugins. Eksterne plugins kan være på engelsk, og oversættelse af et sådant plugin ligger uden for tilbuddet. Der gives 1 års licens til Elementor Pro samt sikkerhedsplugins efter overdragelse, hvis kunden vælger hosting hos Webcenter. Kunden skal efter 1 år selv tilkøbe nye licenser, medmindre kunden fortsætter med en supportaftale.

6.12.1.7 Eksterne plugins kan forekomme på engelsk, og oversættelse af et sådant plugin ligger uden for tilbuddet.

6.12.1.8 De pågældende hjemmesider/webshops fungerer på nyere enheder, som er 3 år eller nyere, samt de seneste versioner af browsere, som er i drift. Internet Explorer understøttes ikke.

6.12.1.9 Webcenter kan ikke give garanti på en vis hastighed på en hjemmeside eller webshop. Hastigheden afhænger af flere faktorer, såsom kundens materiale, eventuelle ønskede ekstra plugins samt webhotellets hastighed.

6.12.1.10 Webcenter er ikke databehandler for en kunde, når der leveres webshops og hjemmesider baseret på WooCommerce og WordPress CMS. Kunden er til enhver tid dataansvarlig for hjemmesiden/webshop og har ansvar for at sikre, at reglerne om behandling af persondata og GDPR overholdes, herunder indgåelse af databehandleraftaler med de databehandlere, som kundens hjemmeside består af.

6.12.2 Reklamation

6.12.2.1 Der er 30 dages reklamationsret, hvor kunden kan påpege eventuelle fejl, som ønskes udbedret. Perioden for reklamationsret udregnes fra overdragelsen af hjemmesiden jf. pkt. 6.12.3.1 Eventuelle reklamationer efter fristen faktureres kunden særskilt.

6.12.2.2 Kunden har efter reklamationen mulighed for at fortsætte med servicen – hjemmeside support.

6.12.3 Samarbejdet og processen

6.12.3.1 Udarbejdelsesprocessen for hjemmesider og webshops foregår på følgende måde:

Fase 1. Dialog vedrørende opgavens funktionalitet, omfang, design, forretning, behov samt eventuelle eksempler.

Fase 2. Dialogen skal resultere i udarbejdelse af en prototype, kunden kan give feedback på. Derefter tilsendes kunden en projektside, hvor kunden kan følge projektets faser, udfylde relevante formularer, menupunkter, tekster, billeder og mapper til at uploade materialer, som firmaet skal anvende i udviklingen af hjemmesiden/webshop. Når denne fase er færdig, vil design og funktionalitet være låst, og yderligere ændringer faktureres efter gældende timepris.

Fase 3. Udviklingen begyndes så snart fase 2 er færdig og fasebetalingen er modtaget. Kunden kan følge forløbet på testdomænet. Såfremt der ønskes yderligere korrektioner, vil dette blive faktureret særskilt efter gældende timepris.

Fase 4. Efter udvikling flyttes hjemmeside eller webshop til kundens valgte webhotel. Herefter foretages tests, og kunden har 30 dage til at få rettet eventuelle fejl. Kunden får oplæringsmateriale og hjælp til at lære produktet i 30 dage, påbegyndt ved overflytning af produktet. Såfremt hjemmesiden/webshop er færdigudviklet, mens den ligger på en testside, kan firmaet tilbyde at hoste den i op til 30 dage uden merbetaling, hvorefter der vil faktureres kunden for et webhotel.

6.12.3.2 Et projekt påregnes at tage maksimalt 45 dage. De 45 dage starter, når tilbuddet er godkendt af kunden. Såfremt en forsinkelse af projektet skyldes kundens forhold, og firmaet har rykket én gang, er firmaet berettiget til at overdrage hjemmesiden og evt. fakturering efter 45 dage.

6.12.3.3 Vælger kunden et andet webhotel eller hosting end hos firmaet, skal firmaet have fremsendt korrekt login til det pågældende sted. Det vil sige ftp, database samt adgang til kontrolpanel. Det påhviler desuden kunden at sørge for, at hosten understøtter de nyeste teknologier og dermed er opdateret, således at den udarbejdede hjemmeside eller webshop efterfølgende kan uploades og være funktionsdygtig.

6.12.3.4 Som standard er det kundens ansvar at indsætte materialer såsom tekst og billeder til hjemmesiden eller webshop. Firmaet kan varetage denne opgave mod betaling. Firmaet gennemgår ikke disse materialer med henblik på kommentering af tekster, stavekontrol, korrekturlæsning eller komprimering af billeder. Firmaets eventuelle bistand omhandlende materiale til hjemmesiden anses som en ekstra opgave. Hvis materialer ikke modtages, indsættes der demotekst i form af “lorem ipsum”-tekst og demo billeder.

6.12.3.5 Når hjemmesiden overdrages til kunden, fremsendes samtidig en mail med logins. Se pkt. 6.12.2.1, 6.12.3 og 6.12.3.3 Såfremt der ikke er modtaget gyldigt login til det webhotel, hvor hjemmesiden eller webshop skal uploades, vil hjemmesiden eller webshop blive liggende på firmaets testside, indtil der fremsendes et gyldigt login. Efter 30 dage vil der blive igangsat et webhotel. Se pkt. 6.12.3.

6.12.3.6 Fysiske møder i processen vedrørende udarbejdelse af opgaver, hjemmesider eller webshops er ikke en del af projektet. Hvis kunden har et ønske om et fysisk møde, vil dette afholdes efter gældende timepris, hvis ikke andet er aftalt.

6.12.3.7 Opgaver som grafik, installering af plugins og andet webarbejde vil indgå i de fire faser. Kunden får et komplet overblik over projektet på selve projektsiden. Se pkt. 6.12.3.

6.12.4 Ophavsret

6.12.4.1 Den fulde brugsret over hjemmesiden eller webshop tilfalder kunden efter overdragelse af hjemmesiden.

6.12.4.2 Alle immaterielle rettigheder tilfalder firmaet, dog undtaget dem, som kunden har leveret. Firmaet kan til enhver tid anvende komponenterne i andre sammenhænge.

6.12.5 Ansvarsfraskrivelse

6.12.5.1 Firmaet kan ikke pålægges ansvar for kundens tilsendte materiale. Dermed er det kundens ansvar, at materialet overholder gældende lovgivning om ophavsret samt at kunden er berettiget til at bruge materialet.

6.12.5.2 Firmaet kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af indirekte tab, herunder og ikke begrænset til driftstab, følgeskader og/eller avancetab, som kunde måtte lide som følge af kundens egen misligholdelse af forpligtelser overfor tredjemand samt tab, der kan henføres til ændrede eller mistede data og omsætning.

6.12.5.3 Såfremt kunden fremsætter erstatningskrav mod firmaet, kan dette ikke overstige summen af projektets samlede pris eller summen af kundens indbetalinger for de sidste seks måneders ydelser i tilfælde ved samarbejdsaftaler i henhold til den af kunden og firmaet indgåede aftale. Er udførelsen af opgaven opdelt i faser, er firmaets erstatningsansvar maksimeret til honoraret for udførelsen af den pågældende fase af projektet. Det samme gør sig gældende ved brud på persondatasikkerheden eller behandlinger, som kunden selv har ansvar for og som er foretaget af firmaet. I det tilfælde, at der rettes et erstatningskrav mod firmaet, har firmaet ret til at søge regres, så firmaet ikke skal betale erstatning i videre omfang end angivet.

6.12.5.4 Såfremt kundens hjemmeside eller webshop har nedetid som følgevirkning af hosting eller fejl og problemer med WordPress, temaet eller de tilhørende plugins, kan firmaet ikke drages til ansvar.

6.12.5.5 Skal en hjemmeside eller webshop lavet af firmaet lanceres og erstattes med eksisterende indhold på et webhotel, kan firmaet ikke drages til ansvar for fejl eller nedetid. Der kan derudover opstå nedetid i forbindelse med redigeringer af domæner eller ændringer i DNS, hvilket firmaet ligeledes ikke kan drages til ansvar for.

6.12.5.6 Har firmaet fået til opgave at lave nye ting, generelle ændringer eller at udbedre fejl på en hjemmeside eller webshop, kan firmaet ikke drages til ansvar for eventuelle fejl som f.eks. kompabilitetsproblemer med browsere eller servere. Ydermere er det kundens ansvar at have backup.

6.12.5.7 Firmaet kan ikke stilles til ansvar for faldende placeringer på søgemaskiner som f.eks. Google ved udarbejdelse af en hjemmeside eller webshop samt implementering og lancering af denne, hverken før, under eller efter processen.

6.12.5.8 Firmaet kan ikke stilles til ansvar i tilfælde, hvor firmaet har bistået med juridisk vejledning. Firmaet anbefaler til alle tider kunden at henvende sig til en fagkyndig ved juridiske spørgsmål.

6.12.5.9 Såfremt hjemmesiden hackes eller der kommer andre uautoriserede ind på hjemmesiden, kan firmaet ikke stilles til ansvar herfor.

6.12.5.10 Byder firmaet på et projekt eller en opgave, som det efterfølgende viser sig ikke muligt at lave, forbeholder firmaet sig retten til at kunne annullere aftalen eller den del af opgaven, som ikke kan løses samt at tilbagebetale et eventuelt allerede betalt beløb eller dele af beløbet til kunden.

6.12.6 Hosting

6.12.6.1 Firmaet kan gennem leverandører tilbyde kunden hosting på en server, hvor kundens hjemmeside eller webshop lægges tilgængelig gratis det første år, såfremt kunden vælger hosting hos Webcenter. Firmaet er ikke databehandler for en kunde. Kunden er til enhver tid dataansvarlig for at sikre, at kunden overholder reglerne om behandling af persondata og GDPR, herunder indgåelse af databehandleraftaler med de nødvendige databehandlere.

6.12.6.2 Ved ethvert webhotel eller hostingløsning er der begrænsning på pladsforbrug og processer mm. Det er specificeret på servicesider, hvad de forskellige hosting pakker tilbyder.

6.12.6.3 Firmaet garanterer ikke specifikke oppetider for kundens hjemmeside eller webshop, ligeledes kan firmaet ikke holdes ansvarlig for nedetider, som skyldes tredjemandsforhold. Såfremt kunden lider et økonomisk tab, kan erstatningskravet mod firmaet ikke overstige det aftalte i pkt. 6.12.5.2.

6.12.6.4 Såfremt firmaets leverandør webhotel eller hostingløsning hackes eller udsættes for nedbrud, kan firmaet ikke stilles til ansvar herfor. Det er kundens eget ansvar at sikre sig backup af hjemmeside/webshop.

6.12.6.5 Firmaet har ret til at sætte en kundes webhotel/hostingløsning på pause, hvis det kan bevises, at kunden eller dens hjemmeside udgør en skadeforvoldende adfærd på serveren, herunder men ikke begrænset til udsendelse af spam, højt forbrug af ressourcer eller usikker software, som kan give uvedkommende adgang. Adgangen til serveren vil være på pause, indtil problemet er fundet og løst af kunden.

6.12.6.6 Kunden har en række plugins i crocoblock-serien, som denne frit kan anvende, hvis kunden har en hostingaftale med webcenter. Opsiger kunden sin hostingaftale hos webcenter, skal kunden selv anskaffe sig en licens til disse plugins.

6.12.7 Hjemmeside support

6.12.7.1 Firmaet bistår gratis med support og vedligeholdelse af hjemmesiden/webshop de første 30 dage fra leveringen (når webshoppen/hjemmeside er online på kundens domæne). Desuden indgår det i aftalen, at kunden kan få support via mail eller telefon ved spørgsmål vedrørende kundens hjemmeside/webshops funktionaliteter.

6.12.7.2 Firmaet kan bistå med opdateringer, vedligeholdelse og ved eventuelle spørgsmål om funktionalitet, fejl samt de ting der er beskrevet på siden om hjemmeside support. Firmaet ændrer ikke i hjemmesidens indstillinger, opsætning, layout, menustruktur eller opretter helt nye sider. Ændringer og/eller oprettelse af produkter og/eller produktkategorier er ikke inkluderet. Ønskes ændringer til disse, vil kunden modtage et tilbud på opgaven.

6.12.7.3 Der opdateres jævnligt til nyeste tilgængelige version mht. plugins, temaer og WordPress. Hvis en opdatering af et plugin ikke er kompatibelt med den resterende hjemmeside eller webshop, opdateres den ikke.

6.12.7.4 Kunden har til hver en tid det primære ansvar for hjemmesiden, dog bestræber firmaet sig på at afhjælpe eventuelle opståede problemer og at vejlede kunden.

6.12.7.5 Firmaet bestræber sig på at udbedre eventuelle fejl, som skyldes hacking på hjemmesiden eller forårsaget af kunden selv, men er dog ej forpligtet dertil. Såfremt der udbedres fejl, der skyldes kunden, vil dette blive faktureret særskilt.

6.12.7.6 I tillæg til pkt. 6.12.7.5 bestræber firmaet sig på at udbedre eventuelt opståede fejl, der skyldes tredjepart, herunder personer, plugins og services, men firmaet er ej forpligtet dertil.

6.12.7.7 Firmaet skal have den nødvendige loginadgang for at kunne bistå med vedligeholdelser og opdateringer af hjemmesiden.

6.12.7.8 Har du ikke en supportplan i forvejen og gerne vil have løst et eksisterende problem, skal du tilkøbe en timeprisplan først.

6.12.8 Online markedsføring

6.12.8.1 Firmaet er kunden behjælpelig med at opnå et potentielt større salg på internettet ved brug af Google Adwords værktøjer, søgemaskineoptimering samt sociale medier. Firmaet bestræber sig på at øge kundens besøgende og dermed også salget indenfor det aftalte budget. Firmaet vil fortælle kunden om mulighederne og henvise til firmaets forskellige services.

6.12.8.2 Firmaet garanterer ikke for specifikke resultater.

6.12.8.3 Omkostninger til det specifikke medie afregnes typisk mellem kunden og mediet. I visse situationer kan omkostninger til visse sociale medier af praktiske årsager medregnes mellem mediet og firmaet. Beløbet vil i så fald viderefaktureres til kunden til det selvsamme beløb.

6.12.9 Betaling

6.12.9.1 Alle oplyste gældende priser er angivet i danske kroner og er eksklusiv moms.

6.12.9.2 Fakturaer vil blive faktureret med 8 dages betalingsfrist.

6.12.9.3 Betaling for firmaets ydelser i forbindelse med hjemmeside eller webshop sker i fire rater (milestone):

Fase 1 forefalder til betaling ved igangsættelse af projektet.

Fase 2 forefalder til betaling efter færdiggørelse af fase 1.

Fase 3 forefalder til betaling efter færdiggørelse af fase 2.

Fase 4 forefalder til betaling efter færdiggørelse af fase 3.

6.12.9.4 Ved opgaver som grafik, webudvikling, ekstra funktioner mm. vil der blive faktureret ved opgavens start.

6.12.9.5 Ved firmaets fakturering for medier jf. pkt. 6.12.8.3 skal betalingen ske forud.

6.12.9.6 Alt arbejde igangsættes, når betaling for opgaven er modtaget hos firmaet.

6.12.9.7 Hvis kunden har indgået en hjemmeside support aftale med firmaet, er der ingen binding(kun ved woocommerce pro plan support). Kunden kan opsige aftalen, når det ønskes og abonnementet vil udløbe sidste dag i abonnementsperioden, som er månedsbaseret.

6.12.9.8 Ved ekstra arbejde/opgaver faktureres der 300 danske kroner + moms pr. time.

6.12.9.9 Sker betaling ikke rettidig, fremsendes en rykker jf. pkt. 2.2.

Manglende rettidig betaling af fakturaen vil blive anset som en misligholdelse af aftalen, hvorefter firmaet har ret til at stoppe arbejdet med opgaven, sætte eventuelle services på pause samt afregne udestående beløb.

6.12.10 Bindingsperiode samt opsigelse

6.12.10.1 Kunden er efter overdragelse af hjemmeside eller webshop ikke bundet hos firmaet på nogen måde. Har kunden tilknyttet nogle services på abonnementsbasis, som f.eks. chatbot, kan kunden frit opsige abonnementet, når det ønskes og abonnementet vil udløbe efter bindingsperioden, som er specificeret på servicesiden.

6.12.10.2 Abonnement bindingsperioder fremgår på den enkelte serviceside og kunden kan selv vælge om vedkommende vil tilmelde abonnementet til manuel betaling eller automatisk betaling.

Manuel betaling: Kunden modtager en faktura pr mail, som vedkommende selv skal betale enten via kreditkort eller bankoverførsel. Kunden skal betale inden 8 dage, ellers sættes servicen på standby.

Automatisk betaling: Kundens abonnement betales automatisk over kreditkort jf. pkt. 18. Læs mere om abonnementsbetingelser her.

Kunden kan selv tilmelde den enkelte service til automatisk fornyelse på sin konto.

6.12.10.3 For løbende abonnementer fremgår bindingsperioden på den enkelte serviceside.

6.12.10.4 Opsigelse skal ske skriftligt pr mail. Hvis kunden opsiger et abonnement, modtager kunden en bekræftelse pr. mail.

6.12.11 Andet

6.12.11.1 Firmaet har ret til at bruge et projekt som reference og til salgsmateriale.

6.13 Andre servicekategorier

6.13.1 Grafisk design – Firmaet tilbyder forskellige services indenfor grafisk design. Læs om dem på den enkelte serviceside og hvad der tilbydes.

6.13.2 Hjemmesideværktøjer – Der er forskellige services her, hvor kunden kan læse om hver enkelt på servicesiden. Det kan være nødvendigt ved nogle services, at få adgang til kundens hjemmeside for at kunne udføre servicen.

6.13.3 Social media marketing – Kunden kan vælge forskellige services inden for sociale medier. Det kan blive nødvendigt, at kunden skal logge ind på sine sociale medier fra tredjepartshjemmesider og give tilladelser, for at servicen kan fungere. Kunden kan også være nødsaget til at give firmaet adgang til sin Facebook business-side, hvis der skal installeres en service. Firmaet kan ikke stå til ansvar for eventuelle tab relateret til dette.

6.13.4 Video marketing – Kunden kan vælge forskellige services. Firmaet vil kun anvende kundens fremsendte materiale til at udføre servicen, hvorefter disse slettes. Det kan blive nødvendigt for firmaet at uploade kundens materiale til tredjepartshjemmesider for at kunne løse servicen.

6.14 Apps til Webshop

6.14.1 Teknologipartnerens ansvar
Webcenter samarbejder med en betroet teknologipartner for at levere de nødvendige teknologier og infrastruktur til udvikling og drift af apps. Webcenter påtager sig ikke ansvar for teknisk funktionalitet, fejl eller problemer, der relaterer sig til den tekniske infrastruktur eller udvikling af apps, som stammer fra teknologipartneren. Alle problemer eller fejl relateret til teknisk funktionalitet af appen, som skyldes teknologipartnerens teknologi, ligger udenfor Webcenters ansvar.

6.14.2 Brugen af Apps og behandling af data
Ved brug af apps leveret gennem Webcenter kan kundens data blive behandlet af Webcenters teknologipartner i overensstemmelse med teknologipartnerens privatlivspolitik og databehandleraftale. Webcenter påtager sig ikke ansvar for behandling af kundens data, som er underlagt teknologipartnerens politikker. Webcenter anbefaler, at kunderne nøje gennemgår og accepterer de gældende privatlivspolitikker og databehandleraftaler fra teknologipartneren.

6.14.3 Support og teknisk support
Webcenter håndterer support og vedligeholdelse af apps udviklet i samarbejde med teknologipartneren. Eventuelle tekniske problemer eller spørgsmål relateret til funktionaliteten af den leverede app skal rettes til Webcenter, som vil koordinere med teknologipartneren for at finde en løsning. Webcenter påtager sig ikke ansvar for forsinkelser, manglende opfyldelse af serviceaftaler, eller teknisk svigt som følge af den teknologipartner, der leverer løsningen.

6.14.4 Ansvar for fejl og mangler
I tilfælde af fejl eller mangler ved den leverede app, påhviler ansvaret for udbedring af sådanne fejl og mangler teknologipartneren. Webcenter kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tab, der opstår som følge af fejl i appens funktionalitet, som stammer fra teknologipartnerens teknologi.

6.14.5 Begrænsning af ansvar
Webcenter kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle tab, der opstår som følge af teknologipartnerens manglende opfyldelse af sine forpligtelser, tekniske fejl eller sikkerhedsbrud i forbindelse med appens drift. Webcenter er ikke ansvarlig for eventuelle indirekte tab, herunder men ikke begrænset til tab af data, økonomisk tab eller tab af forretning, som følge af brug af appen.

6.15 Firewall-as-a-Service (FaaS)

6.15.1 Følgende særlige betingelser gør sig gældende for servicen Firewall-as-a-Service: FWaaS – Forretningsbetingelser.

6.15.2 I tilfælde af uoverensstemmelser mellem nærværende forretningsbetingelser og de særlige betingelser for servicen Firewall-as-a-Service, har de særlige betingelser for servicen Firewall-as-a-Service forrang.

6.16 Forretningsbetingelser for Webcenter online takeaway system

6.16.1 Formål
6.16.1.1 Nærværende forretningsbetingelser regulerer aftalen mellem [Firmaets navn] (herefter “Webcenter”) og kunden (herefter “Kunden”) vedrørende levering og brug af Webcenters online takeaway system, som inkluderer webshop, printer, betalingsgateway, hosting, support, opdateringer og vedligeholdelse.

6.16.1.2 Ved at benytte Webcenters online takeaway-løsning accepterer Kunden disse forretningsbetingelser.

6.16.2 Definitioner
6.16.2.1 Produkt: Webcenter’s online takeaway-system, der inkluderer webshop, printer, betalingsgateway, hosting, support, opdateringer og vedligeholdelse.

6.16.2.2 Automatisk Kortbetaling: Betalingsaftale, hvor Kunden tilmelder sig automatisk kortbetaling, og beløbet for den valgte plan trækkes den 1. hver måned. jf. pkt. 18

6.16.2.3 Betalingsgateway og Indløser: Webcenter benytter Clearhouse og QuickPay(mastercard, maestro og visa) til behandling af betalinger. Det er et krav, at Kunden har Webcenter som partner gennem Clearhouse og Quickpay for at undgå yderligere gebyrer.

6.16.3 Levering af tjenester
6.16.3.1 Webcenter leverer og administrerer hele løsningen, herunder webshop, printer, hosting, support, opdateringer og vedligeholdelse.

6.16.3.2 Kunden modtager en webshop og en printer til brug for at modtage online bestillinger. Webcenters supportteam vil håndtere eventuelle tekniske problemer, opdateringer og vedligeholdelse af systemet.

6.16.3.3 Kunden modtager en webshop og en printer til brug for at modtage online bestillinger. Webcenters supportteam vil håndtere eventuelle tekniske problemer, opdateringer og vedligeholdelse af systemet.

6.16.3.4 Ved køb af vores online takeaway-system medfølger en fysisk printer. Printeren fremsendes først, når systemet er sat korrekt op, og leveringstiden er estimeret til maksimalt 3 uger fra bestilling. Kunden vil som udgangspunkt modtage printeren inden for dette tidsinterval, medmindre der opstår uforudsete forsinkelser, som vi naturligvis vil informere om hurtigst muligt.

Hvis kunden efterfølgende ønsker at bestille tilbehør til printeren – herunder printerpapir, batteri eller oplader – er leveringstiden for disse produkter maksimalt 7 hverdage, medmindre andet er aftalt.

6.16.3.5 Refunderingspolitik
Alle køb af digitale services er endelige og kan ikke refunderes. Dette gælder uanset omfanget af den leverede service, da der er tale om digitale ydelser, som anses for leveret ved igangsættelse eller fuldførelse af opgaven.

For fysiske produkter – herunder eksempelvis printere og tilbehør – tilbyder vi 14 dages returret fra kundens modtagelse, forudsat at produktet returneres i samme stand og mængde som ved levering. Kunden er ansvarlig for eventuelle omkostninger i forbindelse med returneringen, medmindre andet er aftalt. Når det returnerede produkt er modtaget og godkendt, vil refunderingen blive behandlet inden for 14 dage.

6.16.4 Betaling og automatisk kortbetaling
6.16.4.1 Kunden tilmelder sig automatisk kortbetaling som en del af aftalen. Betalingen for den valgte plan trækkes automatisk den 1. hver måned. jf. pkt. 18

6.16.4.2 Det er et krav, at Kunden har Webcenter som partner gennem Clearhouse og Quickpay for at undgå et ekstra gebyr på 2 % pr. ordre oveni det beløb, der svarer til kundens valgte plan.

6.16.4.3 Webcenter kan ændre priserne for de forskellige planer med 30 dages varsel.

6.16.4.4 Hvis Kunden undlader at betale den månedlige betaling, suspenderes systemet, og efter 30 dage slettes systemet og alt data automatisk.

6.16.5 Opsigelse
6.16.5.1 Kunden kan opsige aftalen når som helst. Aftalen udløber den sidste dag i den måned, hvor opsigelsen er modtaget.

6.16.5.2 Opsigelsen skal ske skriftligt via e-mail, og Kunden skal modtage en bekræftelse fra Webcenter for at opsigelsen er gyldig.

6.16.5.3 Ved opsigelse kan kunden tilbagesende printeren og modtage et beløb på 499kr ekskl moms. Såfremt printeren er i god stand. Kunden vil ikke have mulighed for at benytte printeren efter opsigelsen. 

6.16.5.4 30 dage efter opsigelsen er trådt i kraft vil alt data blive slettet for kunden.  

6.16.6 Ansvar og Ansvarsfraskrivelse
6.16.6.1 Webcenter er ansvarlig for at levere den tekniske løsning, herunder webshop, printer, hosting og betalingsgateway, i henhold til de specifikationer, der er beskrevet i aftalen.

6.16.6.2 Webcenter fraskriver sig ethvert ansvar for tab af data, driftstab, eller eventuelle økonomiske tab, som Kunden måtte pådrage sig som følge af systemfejl, hacking, tekniske problemer, eller nedetid, medmindre dette skyldes grov uagtsomhed fra Webcenters side.

6.16.6.3 Webcenter er ikke ansvarlig for problemer eller økonomiske tab, der opstår som følge af fejl i betalingssystemet, herunder Clearhouse og QuickPay, som håndterer betalingen. Kunden skal selv kontakte disse systemer direkte i tilfælde af problemer med betalingen. Det er Kundens ansvar at overholde de gældende love og regler fra Clearhouse og QuickPay. Eventuelle gebyrer eller ekstra omkostninger, der opstår som følge af overtrædelser af disse regler, vil blive videresendt til Kunden og opkrævet som en del af den månedlige betaling.

6.16.6.4 Webcenter påtager sig ikke ansvar for manglende opdatering af systemet fra Kundens side, hvis Kunden ikke følger de anbefalede procedurer for vedligeholdelse og opdatering.

6.16.7 Support og vedligeholdelse 
6.16.7.1 Webcenter yder support til Kunden i relation til systemets funktionalitet, herunder fejlretning, tekniske problemer, og opdatering af systemet.

6.16.7.2 Support er tilgængelig på hverdage i normal arbejdstid. Udenfor normal arbejdstid kan der opstå længere svartider.

6.16.7.3 Webcenter forbeholder sig ret til at udføre vedligeholdelsesarbejde og opdateringer af systemet uden forudgående varsel, dog vil dette blive annonceret, hvis det medfører nedetid.

6.16.8 Fortrolighed og Datapolitik

6.16.8.1 Webcenter behandler alle personlige og betalingsoplysninger i overensstemmelse med gældende love og regler, herunder GDPR.

6.16.8.2 Webcenter vil ikke videregive Kundens oplysninger til tredjepart uden Kundens samtykke, medmindre det er nødvendigt for at opfylde aftalen (f.eks. ved behandling af betalinger gennem Clearhouse og QuickPay).

6.16.9 Tvister og Lovvalg 
6.16.9.1 Eventuelle tvister, som måtte opstå mellem Parterne i forbindelse med denne aftale, skal forsøges løst gennem forhandling.

6.16.9.2 Hvis en tvist ikke kan løses gennem forhandling, skal tvisten afgøres ved voldgift i henhold til de danske regler for voldgift.

6.16.9.3 Denne aftale er underlagt dansk ret.

6.16.10 Slutbemærkninger 
6.16.10.1 Webcenter forbeholder sig ret til at ændre disse forretningsbetingelser med 30 dages varsel. Ændringer træder i kraft fra den dato, der er angivet i den opdaterede version af forretningsbetingelserne.

6.16.10.2 Kunden accepterer, at eventuelle ændringer af betingelserne vil være bindende, medmindre Kunden opsiger aftalen før ændringerne træder i kraft.

7.1 Håndtering af ulovligt eller krænkende indhold

7.1.1 Som hostingudbyder stiller Webcenter en løsning til rådighed, som muliggør, at kunden kan opbevare og formidle sine data. Kunden har som udgangspunkt fri dispositionsret over egne data og selve løsningen, og kunden har det fulde ansvar for, at der ikke findes indhold på løsningen, der er lovstridigt eller krænker en tredjeparts rettigheder.

7.1.2 Såfremt en kunde opbevarer, offentliggør eller linker til tekster, billeder, filmklip, lydfiler eller enhver form for informationer, som Webcenter med rimelig grad af sandsynlighed kan vurdere er ulovligt eller strider mod en tredjeparts rettigheder, forbeholder Webcenter sig retten til – uden varsel – at suspendere kundens løsning, uden at blive erstatningsansvarlig for eventuelle tab, som kunden måtte lide som følge af suspenderingen.

7.1.3 Ovenstående gør sig ligeledes gældende, hvis Webcenter vurderer, at indholdet på en kundes løsning har krænkende karakter eller kan virke stødende.

7.2 Henvendelse fra tredjemand

7.2.1 Såfremt Webcenter modtager en henvendelse fra en tredjepart, som angiver, at der findes lovstridigt indhold på en kundes løsning, vil Webcenter informere den pågældende kunde om henvendelsen.

7.2.2 For at sikre sig ansvarsfrihed er Webcenter forpligtet til at vurdere, om det anfægtede indhold er lovstridigt eller krænker en tredjeparts rettigheder (E-handelslovens § 16). Ved vurderingen vil Webcenter så vidt muligt udbede sig og inddrage relevant juridisk dokumentation, som f.eks. en kendelse, domstolsafgørelse eller bevis for ejerskab af rettigheder.

7.2.3 Hvis Webcenter i sådan sammenhæng og med rimelig grad af sandsynlighed kan konstatere, at en kundes løsning indeholder materiale, der er lovstridigt eller krænker dokumenterede rettigheder, er Webcenter berettiget til – uden varsel – at suspendere den pågældende kundes løsning uden at blive erstatningsansvarlig for eventuelle tab, som kunden måtte lide som følge af suspenderingen.

7.3 Rapportering af lovstridigt indhold i henhold til Digital Service Act

7.3.1 Kundens ansvar for indhold på en løsning.
Webcenter følger de foranstaltninger, der er fastsat i EU-forordning nr. 2022/2065 – Digital Services Act (“DSA”). Kunden er ansvarlig for det indhold, der uploades, deles eller på anden måde bliver gjort tilgængeligt på en løsning. Alt indhold, der overtræder DSA, anden gældende lovgivning eller vores vilkår og betingelser, kan blive fjernet, og kunden kan blive udsat for suspension af services eller opsigelse på Webcenters eget initiativ.

7.3.2 Rapportering af lovstridigt indhold.
Vi vil samarbejde med relevante myndigheder som krævet af den relevante regulering og DSA. Webcenter kan kontaktes via følgende procedure, hvis en person eller virksomhed bliver bekendt med en specifik aktivitet og/eller indhold beliggende på en af Webcenters kunders løsning(er), som personen eller virksomheden anser for at være lovstridigt.

8.1 Webcenters rettigheder

8.1.1 Webcenter har ret til på et hvilket som helst tidspunkt at ændre produkter fra sine pris- og produkt/servicelister.

8.1.2 Webcenter er berettiget til at vurdere, hvorvidt kunden benytter Webcenters produkter efter hensigten. Såfremt kunden overbelaster sin løsning i en sådan grad, at det påvirker Webcenters platform uhensigtsmæssigt, kan Webcenter til enhver tid midlertidigt lukke for adgangen til den pågældende løsning uden varsel. Webcenter bestræber sig altid på at kontakte kunden med henblik på at justere kundens forbrug eller tilbyde kunden en alternativ løsning. Såfremt kunden ikke ønsker at justere forbruget eller acceptere en alternativ løsning, er Webcenter berettiget til at opsige kundens løsning med en måneds varsel fra d. 1. i en måned. I tilfælde, hvor kunden har forudbetalt for en periode, der afbrydes af Webcenters opsigelse på grund af ovenstående omstændigheder, er kunden berettiget til at få det forudbetalte beløb refunderet for den del af den forudbetalte periode, hvor produktet er opsagt.

8.1.3 Hvis en løsning benyttes til spam, phishing el.lign., forbeholder Webcenter sig retten til midlertidigt at lukke for adgangen til produktet uden varsel, indtil problemet er udbedret. Dette gælder også, selvom ejeren af produktet ikke er bekendt med nævnte misbrug eller er direkte ansvarlig for det.

8.1.4 Webcenter vil løbende vurdere funktionen af scripts/programmer/data på løsningerne, som eventuelt kan belaste servere eller forårsage nedbrud. Hvis dette er tilfældet, kan Webcenter til enhver tid midlertidigt lukke for adgangen til den pågældende løsning. Dette vil, såfremt det er muligt, almindeligvis foregå i samråd med kunden.

8.1.5 I tilfælde, hvor Webcenter vurderer, at komponenterne i kundens løsning er forældede og kan udgøre en sikkerhedsrisiko, kan Webcenter til enhver tid lukke for adgangen til den pågældende løsning. Dette vil dog normalt foregå i samråd med kunden.

8.1.6 Webcenter forbeholder sig ret til at opsige en kundes igangværende løsning med 30 dages skriftligt varsel. I tilfælde, hvor kunden har forudbetalt for en periode, der afbrydes som følge af Webcenters opsigelse, er kunden berettiget til at få det forudbetalte beløb refunderet for den del af den forudbetalte periode, hvor produktet er opsagt.

8.1.7 I tilfælde af ændringer i lovgivningen eller de i medfør af denne udstedte regler og tilladelser, samt ved pålæg om ændringer fra en myndighed, kan Webcenter uden varsel ændre kundens rettigheder og pligter ifølge betingelserne, uden at kunden herved har krav på nogen form for kompensation.

9.1 Webcenters ansvar

9.1.1 Webcenter kan ikke holdes ansvarlig for at kontrollere validiteten af evt. genskabte data. Webcenter er ikke erstatningsansvarlig for tab, såfremt kundens data ikke kan genskabes fra backup på grund af manglende validitet af disse.

9.1.2 Webcenter er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af uopfordret eller uønsket fremsendelse af data til/fra kunden fra løsningen eller som følge af kundens tab af personlige data eller software. Webcenter kan ligeledes heller ikke holdes erstatningsansvarlig for tab som følge af uvedkommendes adgang til kundens data og/eller systemer. Ovenstående ansvarsfritagelser er ugyldige, såfremt tabet skyldes Webcenters forsætlige eller groft uagtsomme handling.

9.1.3 Webcenter kan ikke holdes erstatningsansvarlig for nogen form for indirekte tab eller følgeskader over for den anden part eller tredjemand, herunder dennes koncernselskaber, forhandlere, kunder eller andre interessenter, uanset om tabet skyldes systemnedbrud, uvedkommendes adgang, manglende levering af bestilte serviceydelser/produkter eller andre forhold hos Webcenter.

9.1.4 Webcenter tilstræber, at systemerne er tilgængelige 24 timer i døgnet året rundt. Webcenter er dog berettiget til at afbryde driften, når vedligeholdelse eller andre tekniske forhold gør det nødvendigt. Sådanne driftsafbrydelser vil så vidt muligt blive varslet forinden.

10.1 Overdragelse af rettigheder

10.1.1 Parterne er gensidigt berettiget til at overdrage alle sine rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen, herunder brugsretten til de leverede ydelser, helt eller delvist til koncernforbundne selskaber. Overdragelsen må ikke stille nogen af parterne økonomisk eller forretningsmæssigt dårligere end de var forud for overdragelsen.

10.1.2 Webcenter kan ikke uden kundens skriftlige samtykke overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til abonnementsaftalen til tredjemand. Kunden kan ikke nægte at afgive samtykke uden en saglig grund.

11.1 Opsigelse

11.1.1 Servere
En serveraftale bliver automatisk forlænget. En serveraftale kan opsiges skriftligt med 30 dages varsel inden serveraftalens udløb.

11.1.2 Abonnementsaftaler
Det fremgår på den enkelte serviceside, hvor lang bindingsperioden er for den enkelte service. Læs abonnementsbetingelser her.

11.1.3 Generelt
Webcenter refunderer ikke betalinger, såfremt kunden ønsker at opsige og nedlægge sit produkt midt i en bindingsperiode.

11.1.4 Alle opsigelser skal enten foregå via Webcenter-kontrolpanelet eller ske skriftligt pr mail.

11.1.5 En opsigelse er først gyldig, når Webcenter skriftligt har bekræftet opsigelsen.

12.1 Auditering

12.1.1 I tilfælde af, at en underleverandør gennemfører et audit, kræver Webcenter administrativ adgang til kundens systemer. En sådan adgang skal kunne tildeles inden for 24 timer. Kunden skal kun tillade Webcenter denne administrative adgang, såfremt Webcenter kan fremvise dokumentation på indkaldelse til det pågældende audit.

12.1.2 Såfremt en kunde har brudt med licensregler fastlagt af Webcenter eller en af Webcenters underleverandører, og dette resulterer i, at kunden ifalder et erstatningsansvar, vil kunden blive faktureret efter gældende licensbetingelser. Såfremt kunden ikke overholder gældende licensregler, og Webcenter som følge heraf pålægges at betale et underlicensing fee til en underleverandør, vil det pågældende beløb blive viderefaktureret til kunden. Ligeledes vil tid forbrugt i forbindelse med det pågældende audit også blive viderefaktureret til kunden.

13.1 Misligholdelse

13.1.1 Parterne har ret til at ophæve aftalen ved den modstående Parts væsentlige misligholdelse af aftalen. Kunden kan ligeledes ophæve aftalen, såfremt den leverede Løsning lider af mangler, og disse mangler ikke inden for rimelig tid er afhjulpet af Webcenter.

13.1.2 Ved en af Parternes misligholdelse, skal den misligholdende Part ved skriftligt påkrav have 30 dage til at ophøre med at misligholde. Dette er dog ikke gældende ved betalingsforpligtelser eller forhold af en sådan karakter, at de ikke kan oprettes eller ophøre.

13.1.3 Såfremt aftalen ophæves som følge af Webcenters misligholdelse, er kunden berettiget til at få udleveret alt data tilhørende kunden, som Webcenter er i besiddelse af.

13.1.4 Webcenter kan skriftligt hæve aftalen over for kunden, såfremt kunden har undladt at betale en fremsendt faktura, og ikke efter afsendelsen af rykkeren har indbetalt det skyldige beløb inklusiv renter og gebyrer.

13.1.5 Hvis Webcenter lukker en Webcenter-forhandlers konto, fordi forhandleren har misligholdt aftalen, forbeholder Webcenter sig retten til at udlevere data fra enhver løsning til den retmæssige ejer af domænet.

14. Erstatning

14.1 Parterne er erstatningspligtige efter dansk rets almindelige regler. Erstatning og eventuelt bodsbeløb tilsammen er begrænset til løsningsvederlaget.

14.2 Webcenter er ikke ansvarlig for følgende former for tab:

Driftstab eller indirekte tab.

Kundens lønudgifter til eget personale og eksterne omkostninger til inddatering af tabte data og retablering af systemer.

Kundens udgifter til ekstern konsulentassistance og rådgiverassistance.

Kundens tab af fortjeneste og/eller goodwill.

14.3 Webcenter kan ikke pålægges ansvar for kundens tilsendte materiale. Dermed er det kundens ansvar, at materialet overholder gældende lovgivning om ophavsret samt at kunden er berettiget til at bruge materialet.

14.4 Webcenter kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af indirekte tab, herunder og ikke begrænset til driftstab, følgeskader og/eller avancetab, som kunden måtte lide som følge af kundens egen misligholdelse af forpligtelser overfor tredjemand samt tab, der kan henføres til ændrede eller mistede data og omsætning.

14.5 Såfremt kunden fremsætter erstatningskrav mod Webcenter, kan dette ikke overstige summen af projektets samlede pris eller summen af kundens indbetalinger for de sidste seks måneders ydelser i tilfælde ved samarbejdsaftaler i henhold til den af kunden og Webcenter indgåede aftale. Det samme gør sig gældende ved brud på persondatasikkerheden eller behandlinger, som kunden selv har ansvar for og som er foretaget af Webcenter. I det tilfælde, at der rettes et erstatningskrav mod Webcenter, har Webcenter ret til at søge regres, så Webcenter ikke skal betale erstatning i videre omfang end angivet.

15. Behandling af persondata

15.1 Som led i Webcenter’s levering af Løsningen, foretager Webcenter behandling af eventuelle persondata, som kunden overlader til Webcenter. Instruks om behandling af persondata, samt de gældende betingelser for behandlingen, er fastlagt i den databehandleraftale, der er tilgængelig i Webcenter’s kontrolpanel. Denne databehandleraftale finder anvendelse, medmindre andet aftales nærmere mellem Parterne.

15.2 Webcenter er forpligtet til at træffe de nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at kundens oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab.

16. Fortrolighed

16.1 Parterne forpligter sig til at behandle al information omhandlende hinandens forhold fortroligt. Derudover forpligter Parterne sig til ikke at videregive sådan fortrolig information til tredjemand uden forudgående skriftlig tilladelse hertil fra den modstående Part og kun at anvende fortrolig information til det formål, der er beskrevet i aftalen.

16.2 Som fortrolig information anses enhver information om parternes virksomhed, herunder Parternes samarbejdspartnere, eller forretningsforhold, som Parterne har opnået kendskab til igennem deres samhandel, med undtagelse af oplysninger der er offentliggjort af Parterne.

16.3 Parterne er berettiget til at videregive oplysninger til myndighederne om den modstående Part, til opfyldelse af lovmæssige forpligtelser. Den modstående Part er forpligtet til at udlevere de fortrolige oplysninger i et så begrænset omfang som muligt, dog uden på nogen måde at omgå myndighedernes krav.

16.4 Fortrolige informationer, som er overgivet til kunden forud for tidspunktet for tiltrædelse af disse forretningsbetingelser, er omfattet af fortrolighedsforpligtelsen, som ligeledes vil gælde efter ophør af Parternes indbyrdes aftaleforhold.

17. Force majeure

17.1 Ingen af Parterne skal i henhold til aftalen anses for ansvarlig overfor den modstående Part, for så vidt angår forhold, der ligger udenfor Partens kontrol, og som Parten ikke ved aftalens indgåelse burde have taget i betragtning og ej heller burde have undgået eller overvundet, herunder nøglepersoners sygdom eller død.

17.2 Force majeure ved forsinkelse kan højst gøres gældende med det antal arbejdsdage, som force majeure situationen varer. Såfremt en tidsfrist for Webcenter udskydes på grund af force majeure, udskydes de betalinger, der knytter sig dertil, tilsvarende.

17.3 Force majeure kan kun påberåbes, såfremt den pågældende Part har givet skriftligt meddelelse herom til den anden Part senest 5 arbejdsdage efter, at force majeure situationen er indtrådt.

17.4 Den Part, der ikke er ramt af force majeure, er berettiget til at annullere aftalen, såfremt den aftalte overtagelsesdag overskrides med 60 arbejdsdage som følge af force majeure. En sådan annullering pålægger begge Parter at tilbagelevere, hvad de har modtaget fra den anden Part snarest muligt, og der består derefter ingen yderligere krav mellem Parterne.

17.5 Tilfælde af force majeure kan være lynnedslag, oversvømmelser, naturkatastrofer, manglende eller forsinket myndighedsgodkendelse, regeringsindgreb, krigshandling, ildebrand, væbnet konflikt, terrorisme, oprør, arbejdsnedlæggelse, strejke og lockout, herunder også strejke og lockout blandt Webcenters egne medarbejdere og eventuelle underleverandører.

18. Automatisk kortbetaling

18.1 Aftale om automatisk kortbetaling indebærer, at kundens betalinger af abonnementer på produkter og ydelser leveret af Webcenter sker ved automatisk overførsel af fakturabeløbet fra kundens betalingskort til Webcenter. Tilmelding til automatisk kortbetaling sker under bestillingen, eller efterfølgende gennem kontrolpanelet. Kunden modtager en faktura pr. e-mail, når der automatisk trækkes penge fra kundens konto som følge af en bestilling. Læs abonnementsbetingelser her.

18.2 Ved indgåelse af aftale om automatisk kortbetaling accepterer kunden, at fakturabeløbet forfalder til betaling samme dag, som fakturaen udstedes.

18.3 Det er kundens ansvar at sikre, at det tilmeldte betalingskort er gældende, og at betalingskortoplysningerne opdateres ved udløb, spærring, bortkomst eller lignende, som kan forhindre automatisk kortbetaling. Opdatering eller sletning af betalingskortoplysninger foretages i kontrolpanelet på Webcenter.dk. Hvis kunden er tilmeldt automatisk kortbetaling, og den automatiske kortbetaling ikke kan gennemføres på grund af kundens forhold (eksempelvis hvis kortet er spærret, eller kunden afviser betalingen, etc.), vil Webcenter fremsende en faktura på normal vis via e-mail. Fakturaens forfaldsdato vil være fastsat til fakturaens udstedelsesdato. Såfremt kunden undlader at betale fakturabeløbet, er Webcenter berettiget til at fremsende en rykker til kunden. Kunden hæfter for alle betalinger, der gennemføres automatisk, og Webcenter er berettiget til at pålægge rykkerskrivelser gebyrer. Såfremt kunden ikke betaler efter afsendelse af rykkere, er Webcenter berettiget til at lukke kundens Løsning, hvorefter Webcenters betingelser for misligholdelse indtræder.

19. Samhandel med udenlandske virksomheder

19.1 Ved samhandel med virksomheder i EU, hvor Webcenter ikke opkræver moms, er kunden til enhver tid forpligtet til at oplyse Webcenter med gyldigt momsnummer. Webcenter er ifølge lovgivningen forpligtet til at indsende listeangivelser omkring salget til de danske myndigheder. Såfremt Webcenter pålægges afregning af moms, som følge af at et momsnummer er ugyldigt eller forkert opgivet, forbeholder Webcenter sig retten til at fakturere denne udgift videre til kunden.

20. Værneting

20.1 Nærværende Forretningsbetingelser skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.

20.2 Parterne forpligter sig til gennem forhandling at forsøge at finde en mindelig løsning på konflikter og bestræbe sig på at gøre det på en sådan måde, at Parternes øvrige produktion og andre ydelser ikke berøres heraf.

20.3 I mangel af mindelig løsning efter forhandling, skal sagen afgøres endeligt og bindende ved voldgift efter reglerne for Det Danske Voldgiftsinstitut eller ved en dansk retsinstans efter Webcenters valg.

21. Klage

21.1 Webcenter tilbyder udelukkende ydelser til erhvervskunder (B2B). Hvis du som kunde ønsker at indgive en klage over en leveret service eller et produkt, kan dette ske ved at sende en mail til: kontakt@webcenter.dk. Vi behandler alle klager hurtigst muligt og bestræber os på at give svar inden for 5 hverdage.

Eventuelle uoverensstemmelser, der ikke kan løses gennem dialog, vil i sidste instans kunne behandles ved de almindelige domstole i henhold til dansk ret og med værneting i Webcenters hjemstedskommune.

LOGIN

Reset Password

Please enter your email address or username. You will receive a link to create a new password via email.

SERVICE CENTER

Her kan i finde vores udvalg af services til udvikling af jeres virksomhed. Kontakt os for en uforpligtende dialog.

899kr/mdr

ONLINE TAKEAWAY SYSTEM

Få et komplet online takeaway system, hvor du kan modtage online bestillinger fra dine kunder. Tag din virksomhed til næste niveau.

749kr/mdr

ZETTLE GO KASSESYSTEM MED WEBSHOP

Få et komplet POS kassesystem med webshop, så du kan begynde at tage bestillinger online og i butikken. Administrere det hele fra et sted.

2999kr

WOOCOMMERCE WEBSHOP

Er du på udkig efter en professionel webshop-løsning, der skal give dig salg?

1499kr

WORDPRESS HJEMMESIDE

Har du brug for en billig hjemmeside til din virksomhed?

0kr

SEO OG HJEMMESIDE ANALYSE

Få en gratis analyse af din hjemmeside og tag første skridt mod en bedre placering i google og bedre brugeroplevelse.

799kr/mdr

WOOCOMMERCE SUPPORT

Mangler du en woocommerce supportaftale? Lad os stå for vedligeholdelse, hastighedsoptimering, løsning af nedbrud/problemer og support af din wordpress woocommerce webshop.

399kr/mdr

WORDPRESS SUPPORT

Mangler du en billig wordpress supportaftale? Lad os stå for vedligeholdelse, hastighedsoptimering, løsning af nedbrud/problemer og mm.

Fra 0kr

HJEMMESIDE NOTIFIKATIONER

Skab tillid og mersalg på din hjemmeside ved at implementere notifikationer.

Få tilbud

TEKNISK SEO

Få optimeret din hjemmeside med teknisk SEO og bliv fundet i google.

Få tilbud

ONPAGE SEO

Få SEO-optimeret din hjemmesides indhold og sider så de bliver fundet af din målgruppe.

499kr

KUNDEANMELDELSER – SIMPEL

Fremvis kundeanmeldelser fra facebook, trustpilot og google. Modtag nye anmeldelser på platformene.

99kr/mdr

KUNDEANMELDELSER – KOMPLET

Opgradere din hjemmeside ved at implementere en komplet automatiseret kundeanmeldelses platform.

199kr/mdr

PROFESSIONEL HJEMMESIDE CHATBOT

Få en professionel chatbot til din hjemmeside og automatisere forarbejdet.

Få tilbud

CONTENT WRITING

Mangler du kvalitets tekster til din hjemmeside/webshop? Lad os skrive dit indhold, som både er optimeret og professionelt.

Fra 3499kr

MOBIL APP UDVIKLING

Få udviklet en professionel mobil app til din virksomhed. 

Fra 25kr/pr billede

PRODUKTBILLEDER TIL WEBSHOP

Er dine produktbilleder dårlige? Lad os hjælpe med en opgradering og bliv imponeret over, hvad vi kan udrette med dine produktbilleder.

Fra 899kr

LOGO DESIGNER

Få et professionelt og unikt logo. Skab en identitet og synliggør din virksomhed.

499kr

MARKETING DESIGNER

Få designet dit marketing materiale professionelt. Vi har et bredt udvalg.

1999kr/mdr

FAST GRAFISK DESIGNER

Få designet et ubegrænset antal grafiske designs hver måned. Lad os være din faste grafiske designer.

4999kr

EXPLAINER VIDEO

Promovere din virksomhed, produkt eller service med en explainer video. 

Fra 399kr

PRODUKT VIDEO

Mangler du en produkt video til din webshop eller til sociale medier?

0.75kr/pr tegn

TEKST TIL LYD

Forbedre din SEO og brugervenlighed ved at gøre dine artikler/tekster auditive.

25kr/pr min

TRANSSKRIBERING

Transskribering kan tage lang tid, rigtig lang tid. Overlad jobbet til os og se frem til en professionel transskribering.

Fra 350kr

VIDEO UNDERTEKSTER

Tag dine videoer til næste niveau. Giv dem undertekster.

0.75kr/pr tegn

VOICEOVER/SPEAK

Få konverteret din tekst til voiceover/speak og implementere denne i din video. Brug til f.eks. podcast, læringsvidoer, guides.

* Skal udfyldes

Opret medlemskab

LOGIN

Login eller opret gratis konto først

* Skal udfyldes

Din besked er modtaget

Vi kontakter dig snarest.

Tilmeld nyhedsbrev

Vi spammer ikke! Læs mere i vores privatlivspolitik